Gimimas!


Kiek daugiau nei prieš metus, aš ir mano geras bičiulis Mantas, leidomės į kvapą gniaužiančią bei daug nuotykių žadančią kelionę autostopu. Du jauni ir savimi pasitikintys avantiūristai nieko nenujausdami pasirinko maršrutą Roma - Vilnius.
Tam tikrų atsitiktinumų dėka, šį kartą keliauju ne tik su kita kompanija, bet ir visiškai skirtinga idėja. Idėja, kuri daugeliui, vargu, ar pasirodys originali, tačiau, esu tikras, kad mūsų laukia nė kiek nemažiau netikėtumų.

Visada žavėjausi žmonėmis, kurie siekia iš gyvenimo pasiimti kuo daugiau. Žaviuosi ir tais, kurių garsiai apdainuoti planai nelieka tik beprasmėmis kalbomis. Todėl niekas pernelyg nenustebo išgirdę apie mūsų idėją. O ji - labai paprasta: kuo galima senesniu automobiliu pasiekti Graikijos sostinę Atėnus ir visiškai kitu maršrutu, aplankant Makedoniją, Serbiją bei Rumuniją, sugrįžti atgal į Lietuvą.
Stop. Iš anksto apsidrausdamas nuo tolimesnių diskusijų, noriu pabrėžti, kad garsių žurnalistų - keliautojų Vytaro Radzevičiaus ir Martyno Starkaus kelionės mūsų planui įtakos neturėjo. Bet apie viską nuo pradžių.

Istorija prasidėjo lietingą praėjusių metų gruodžio 22 - ą dieną Vilniuje. Belaukiant Lietuvos krepšinio flagmanų - Lietuvos Ryto ir Kauno Žalgirio akistatos, arenos prieigose pamatėme gatve „praskriejusį” senutėlaitį MB. Atrodė, jog planus „patikrinti” balkanus puoselėjome jau anksčiau, tačiau, išvydus minėtąjį gražuolį, mūsų mintys sužibo visai kitomis spalvomis. Kolega, draugas bei šiaip fainas bičas, tokiu pat gražiu kaip mano vardu - Vilius, nieko nelaukęs, pasiūlė įsigyti analogišką automobilį. Man neliko nieko kito, kaip tik pritarti šiai avantiūrai.

Paliekant sostinę, kalbos virė ne apie fantastišką, mane pradžiuginusią, Vilniaus komandos pergalę, o apie senojo MB galimybes įveikti daugiau nei 6000 km. Tokios, tąkart vykusios diskusijos, tarsi patvirtino, kad mūsų ketinimai yra rimti. Negana to, neišsipildė mūsų nuogąstavimai dėl trūkstamų planuojamo ekipažo narių. Nepraėjus nei savaitei, prie mūsų kuklios kompanijos, nedvejodami prisidėjo Rolandas ir Algirdas.

Internetiniai automobilių forumai, žemėlapiai ir žinynai tapo geriausiais mūsų draugais nuo pat metų pradžios. Sudėlioję pagrindines gaires žemėlapyje, puolėme ieškoti automobilio. Kaip vėliau paaiškėjo, nebuvo taip lengva surasti daugiau nei trisdešimties metų senumo transporto priemonę, kuri atitiktų bent minimalius mūsų pageidaujamus standartus.

Kaip bebūtų, po ilgų klajonių skelbimų portaluose, visiškai atsitiktinai sutiktas gatvėje žmogus, sutiko už gana simbolinę kainą parduoti mums savo Mercedes - Benz W123. Ir štai jis pas mus.

Ką tik įsigytas išvargęs ir purvinas bendražygis vardu Hermis
Ką tik įsigytas, išvargęs ir purvinas bendražygis - Hermis

Baltas it sniegas. Gal šiek tiek parūdijęs, tačiau laukiantis savo paskutinės kelionės…

Patiko (0)

Rodyk draugams

Komentarai (7)

  1. Va taip va:

    Spėju, kad šis automobilis buvo pasirinktas vien todėl, kad biudžetas spaudžia, o kaina simbolinė, na ir degalų sąnaudos malonia džiugina. Tačiau iš praktinės pusės dvilitrinis dyzelis Balkanuose - didesnės avantiūros matyt nesugalvosi. Kelionė jam tikrai nebus paskutinė, nes šiam modeliui 6000 km šen ar ten nieko nereiškia, tačiau žiūrėkit, kad jūsų kompanijai ji nebūtų paskutinė, kai galutinai susipyksite sunervinti “senelio” dinaminių charakteristikų bei galimybių kalnuose. Kol dar neišvažiavote, mano patarimas susirasti tinkamesnį šiam sumanymui modelį, pvz. W124 su 3.0 dyzeliu (grįžę parduosite ir nebus jokių sąnaudų). O jei jau turimos lėšos to visai neleidžia, tai tada bent jau:
    1. Nusipirkite nesenas ir tikrai gero gamintojo padangas, o ne ekonominius gumos gaminius, net jei tai kainuos brangiau už automobilį,
    2. Įsimeskite oro ir degalų filtrus - kapeikos,
    3. Dėl visa ko pasitikrinkite stabdžius ir vairo mechanizmą, jei reikia, pasikeiskite “majatniką” - kainuos nedaug, o 6000 km su 20-30 laipsnių vairo laisvumu bus iššūkis,
    4. Įsidėkite sankabos remkomplektą bei stabdžių skysčio (ir paskaitykite žinyne kaip keičiami sankabos cilindriukų manžetai),
    5. Pasiskolinkite ir įsidėkite plačiajuosčius žibintus nuo atnaujinto modelio - perdarinėti nieko nereikia.
    6. Užpildykite kondicio… OK, juokauju, nėra pas jus tokio, tai teks pakaisti.

    Sėkmės

  2. Tokie avantiūristai, kad važiuotume “Va Bank”, vis tik nesame. Automobilis techniškai tvarkingas. Minėti Jūsų dalykai yra pakeisti, sustyguoti. Ačiū už patarimus ir dėkojame, kad domitės!

  3. Vytautas:

    Sėkmės :) Kaip aš Jums pavydžiu ;)

  4. Keliauti kur kas smagiau, žinant, kad yra palaikančių. Ačiū!

  5. Va taip va:

    P.S. “Patikrinti stabdžius” tai ne tik pasimatuoti diskus, bet ir pilnai pakeisti stabdžių skystį. Dėmesio, mediniu plaktuku atsargiai pabaksnoti vamzdelius keliose vietose! Jie plieniniai ir tokio amžiaus jau tampa trapūs. Geriau jau sulaužykite tikrindami, negu pasigavę akmenį. O dėl sankabos ir žibintų aš taip pat labai rimtai.

  6. Tavo patarimai naudingi, bet kaip ir minėjau, aklai nevažiuojame bei netikėtumų nelaukiame. O kas bus, kviečiu sekti mūsų Blog’ą jau nuo rugpjūčio 23 dienos!

  7. Vytautas:

    Sveiki, vyrai, rekomenduoju pasiskaityt mūsų pernykštės kelionės (idėja panaši) įspūdžius:

    http://vilniustotbilisi.wordpress.com/ - parašykit blogo autoriui Petrui - Jums gali daug naudingų patarimų duot ;)

Rašyti komentarą